onsdag 2 november 2011

Vad är oddsen?

Cyklade till universitetet imorse för att köpa biljetter till Halloween-festen på lördag. Grejen med festerna som anordnas av festerierna på skolan är att det alltid är många som vill gå. Vissa fester är så populära att man till och med måste köa över natten för att ha chans att få biljett.

Anyway, var på skolan vid kvart i tio, biljettsläppet var klockan 10. Ställer mig i den rätt långa kö som redan hunnit bildas, men allt går väldigt snabbt och fort, och efter en halvtimme när jag kommit så pass långt fram att jag ser personerna som säljer biljetterna märker jag att det fortfarande finns en bunt kvar.

Man får köpa max fyra per person, försöker räkna lite snabbt på hur många som är framför mig och om det kommer räcka. Högen tunnas ut mer och mer och jag hoppas tyst att personerna framför bara ska ha en var.

Yeah right, tror ni inte att killen framför mig får de sista 3 biljetterna till festen? Haha orkar liksom inte. Gick därifrån och ringde skrattandes till Johanna för att berätta om vilken otur vi hade. Men men, kanske får vi tag på biljetter imorgon, annars får det bli en annan fest eller så. Något kul lär vi definitivt hitta på iallafall :)

1 kommentar:

  1. alltså sjukt mycket otur! men vi hittar på något annat skoj istället! :)
    /soffan

    SvaraRadera