onsdag 5 oktober 2011

Morgonens händelse

Vi har haft lite strul med vårt fönster i badrummet. Redan när vi flyttade in var det väldigt trögt att stänga igen och de senaste dagarna har det inte gått att stänga alls. Så imorse ringde jag vår hyresvärd för att felanmäla detta och hon sa att dom skulle skicka hit någon. Tidigare när vi ringt har det tagit allt från 2 dagar till 2 timmar för dom att komma, så när jag la på telefonen tänkte jag att jag säkert skulle hinna med en dusch innan.

Så vad händer? När jag står i duschen ringer det självklart på dörren! Eftersom vi sagt att det är okej att dom får komma in och fixa även om vi inte är hemma inser jag att jag måste skynda mig, annars kommer han låsa upp dörren och komma in själv. Jag kastar mig ut ur duschen och virar in mig i en liten handduk och skyndar för att öppna, fortfarande genomblöt.

Servicekillen skrattar lite och säger att han var i närheten och att det är därför det gick så snabbt, seriöst 10 minuter från det jag ringt. Vad är oddsen för det liksom? Haha!

1 kommentar: