tisdag 30 november 2010

Halkbanan avklarad

Jag och Maria var på Gillinge igår för att göra halkbanan och shiiiet vad kul det var!

Även om dagen började lite lagom stressigt med att bussen mot Norrtälje aldrig kom och vi fick kasta oss in i en taxi så gick det mesta rätt bra. Själva halkkörningen i sig såg man ju fram emot, det var snarare den "voltande bilen" som vi var mest nervösa för men till och med den var rolig. Efter ett tag iallafall.

Först testade killarna i gruppen, medan jag och Maria stod bredvid, sedan fick vi själva hoppa in, spänna fast oss och sedan åka runt två varv så vi fick känna på hur det var att hänga upp och ner i en bil med bara bältet som höll fast en. Hahaha fatta nojiga alla var innan och ryckte och slet i bältena för att se att de skulle hålla så man inte skulle ramla ur när bilen väl var upp och ner. Haha vi tjejer bara skrek i början medan killarna satt helt tysta, lite pinsamt kanske. Vi fick också testa på att krocka i 7 km/h och det kändes mer än jag trodde.

Sen var det dags för själva körningen, jag och Maria i samma bil och det bästa var nästan att få köra helt själv utan en lärare som satt bredvid. Vi fick testa på att tvärbromsa i strävt underlag, på halt underlag (bromsarna tog inte alls kan jag säga, i 50 kanade man av halkbanan innan bilen stannade) och sedan öva att väja för hinder.

Idag väntar ännu mer körning med Millan, massa teoriplugg (har ju provet nästa vecka, herregud vad jag ligger efter) och sedan barnvakta kusinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar