måndag 19 december 2011

Varför är inget öppet?

Lite rolig grej som hände när jag var på stan idag. Vi PA-studenter är inte direkt vana att gå upp tidigt på morgonen, och att skriva dugga klockan 08.00 är definitivt inget som hör till det vanliga. Duggan var färdigskriven vid nio, så då tänkte jag att jag skulle passa på att cykla till stan medan jag ändå har tid. Hade ju lite saker jag behövde handla.

Kommer fram. Lägger märke till att det är väldigt glest med folk men tänker att "det är ju rätt skönt". Går in i en av galleriorna och alla affärer är stängda. "Jaha, konstigt. Är det julstängt redan? Näeee, inte så här tidigt... vad knäppt".

Går ut och bort mot gågatan med affärer och märker att allt är stängt där också. Då inser jag att klockan ju bara är drygt 9.30. Inte så konstigt att allt är stängt eftersom affärerna först öppnar klockan tio.

Frågan som uppstår; "vad gör jag här så här tidigt en måndagmorgon?". Fick bli en morgonfika på ett café i närheten istället tills klockan blev tio. Helt okej det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar